NASI PARTNERZY

Reklama

wycieczki
Zwiedzanie gmachu Sejmu Ślaskiego oraz Planetarium PDF Drukuj Email

Dzięki uprzejmości Pani Lucyny Ekkert – radnej sejmiku wojewódzkiego mieliśmy możliwość zwiedzania największej budowli międzywojennej Polski – gmachu Sejmu Śląskiego. Po monumentalnych pomieszczeniach oprowadzali nas Pani Lucyna Ekkert, Sławomir Brodziński – dyrektor Kancelarii Sejmiku i Mariusz Jaworski – pracownik Kancelarii. Oprowadzający mówili o genezie budowy gmachu, jego historii oraz historycznych postaciach Sejmu Śląskiego. Zwiedzanie zaczęliśmy od westybulu, potem Sali Sejmu Śląskiego, obejrzeliśmy Salę Marmurową, skarbiec i windę paciorkową. Zdradzono nam też kilka „sekretów” gmachu.
Kolejnym etapem wycieczki było Planetarium Śląskie, które od lipca 2018 r zostanie zamknięte i poddane generalnemu remontowi. Dane nam więc było uczestniczenie w seansie „Wędrówki po nocnym niebie” pokazujący aktualne niebo, które nie wszędzie wygląda tak samo... To była opowieść o tym co z okolic Chorzowa, z afrykańskiej dżungli i na antypodach możemy zobaczyć w ciągu jednej noc.

Poprawiony: poniedziałek, 17 września 2018 09:37

03.12.2017r – Dni Otwarte Radia Katowice im. Stanisława Ligonia PDF Drukuj Email

Z okazji 90 lecia istnienia Radia Katowice uczestniczyliśmy w Dniach Otwartych tej największej i najstarszej rozgłośni radiowej w Polsce.
Oprowadzani przez redaktorów Ewelinę Kosałka – Passia i Cezarego Orzech zapoznaliśmy się z historią Radia Katowice .Odwiedziliśmy muzeum radia, w którym zobaczyliśmy eksponaty „z przeszłości” czyli  radia, stare wydania gazet, ciężkie mikrofony i  dyktafony oraz wiele innych sprzętów, przy których pracowali kiedyś radiowcy. Zobaczyliśmy też słynne kowadełko, które dawniej o pełnej godzinie wybijało sygnał radia. Oprowadzający nas redaktorzy  przytoczyli również wiele ciekawych anegdot związanych z ich pracą  i odpowiadali na liczne pytania naszych, dociekliwych studentów. Poznaliśmy również wielu redaktorów i dziennikarzy, znanych nam tylko „z głosu” a wśród nich panią Beatę Tomanek - redaktor i dziennikarkę, która prowadzi audycję "Za horyzontem"  i razem z panem Bogdanem Widera ( też obecny w studio) audycję  "Czy to prawda, że...".
Były wspólne zdjęcia a na  koniec  otrzymaliśmy CERTYFIKAT zaświadczający, że  Tarnogórskie Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku będąc gościem „Drzwi Bardzo Szeroko Otwartych” w Radiu Katowice, zapoznało się z historią Rozgłośni, jej dokonaniami, zgłębiło podstawy warsztatu radiowego oraz uzyskało tytuł: PRZYJACIEL POLSKIEGO RADIA KATOWICE.
Na stronie: www.radio.katowice.pl w "Dzień Drzwi Bardzo Szeroko Otwartych (2017-12-03)" w zakładce "Słuchacze Radia Katowice składali nam życzenia urodzinowe" można wysłuchać życzeń , składanych w imieniu naszego Uniwersytetu  przez Ewę Słabik i Teresę Kamińską. Zachęcamy też do obejrzenia Galerii tych Dni – też tam jesteśmy

Poprawiony: poniedziałek, 22 stycznia 2018 10:57

Wizyta w Radiu Katowice PDF Drukuj Email

Uniwersytet Trzeciego Wieku w TArnowskich Górach"Tylko dla dorosłych" - to tytuł programu realizowany przez Radio Katowice, do udziału w którym zostaliśmy zaproszeni. Reprezantami naszego uniwersytetu  ( 10 osób) byli przedstawiciele grupy uczęszczającej na zajęcia gimnastyczne do Galerii Fitness. Towarzyszyła nam nasza  instruktorka Ewelina Pankiewicz oraz Mirek Gliszczyński, który reprezentował grupę nordic walking  "Tarnogórskie Łazęgi". Audycja była poświęcona działalności naszego uniwersytetu , w szczególności aktywności fizycznej sluchaczy. Mówiłyśmy o łaczeniu naszych pasji tj sportowo-artystycznych, o tym dlaczego uczęszczamy na zajęcia i jakie mamy osiągnięcia. Audycję prowadzila Pani Agnieszka Strzemińska , która na zakończenie wizyty oprowadziła nas po siedzibie Radia.

Poprawiony: wtorek, 23 stycznia 2018 10:36

Wizyta w Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim 2017 PDF Drukuj Email

Uniwersytet Trzeciego Wieku w Tarnowskich GórachŚwietność szlachty Rzeczypospolitej a  głównie  jej uzbrojenie było przedmiotem wystawy pt „Szable w dłoń, czyli rzecz o polskiej szlachcie”. Wystawa odbyła się  w ramach IV edycji „Szlacheckiego weekendu”, cyklicznej imprezy organizowanej przez Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim. Zobaczyliśmy  oryginalne, jak i repliki broni białej i palnej, zbroje, chorągwie oraz herbarze. Jednym z ciekawszych eksponatów były oryginalne portrety trumienne udostępnione przez Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej. Po wystawie oprowadzał nas niezwykle ciekawie opowiadając dr Arkadiusz Kuzio- Podrucki.

Poprawiony: wtorek, 28 listopada 2017 12:20

29.09-1.10.2017 Wycieczka do Wiednia PDF Drukuj Email

47 słuchaczy Stowarzyszenia wyruszyło w naszą pierwszą w tym roku akademickim podróż zagraniczną. Celem podróży był Wiedeń.  Na trasie wycieczkowej znalazło się miasto w Czechach – Kromieryż, którego ogrody i renesansowo-barokowy zamek biskupów ołomunieckich zostały wpisane w 1998 r na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
A zwiedzanie Cesarskiego Wiednia rozpoczęliśmy od przejażdżki Ringiem Wiedeńskim  jednej z najbardziej reprezentacyjnych ulic stolicy Austrii, gdzie z okien autokaru podziwialiśmy m.in parlament , operę , ratusz, teatr.  Kolejne ciekawe miejsca  to dzielnica Grinzing położona na stokach Lasku Wiedeńskiego, bliskie Polakom wzgórze Kahlenberg, budynek Hunderwassera, katedra św. Szczepana, pałac Hofburg   oraz letnia rezydencja rodziny cesarskiej – Schonbrunn.
W czasie wolnym spacerowaliśmy po znajdujących się w centrum Wiednia ulicach , gdzie znajdują ekskluzywne sklepy oraz mnóstwo cukierni i restauracji. W jednej z nich  smakowaliśmy  słynny tort Sachera i piliśmy wyśmienitą wiedeńską kawę.
Dzięki przewodnikowi – pani Dorocie Salamon- Wiedeń urzekł nas swoją  architekturą, ładem  i sympatyczną atmosferą , którą czuje się w tym mieście.

Poprawiony: środa, 15 listopada 2017 10:51

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 7

Przekaż Twój 1 %

Reklama

Ta strona wykorzystuje COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki .